Care sunt primele semne ale defectarii unor roti de motocultor?

roti motocultor

Aratul este o practica agricola de a intoarce pamantul pentru a-l desteleni, pregatind astfel terenul pentru plantarea noilor culturi, dar si pentru a prelucra mulciul sau pentru a elimina buruienile dintre rasaduri. Cu toate ca, in trecut, acest lucru se facea manual, cu ajutorul unei sapaligi, in cazul terenurilor mai intinse, intreg procesul era foarte anevoios si dura o perioada buna de timp. Astfel, in timp, au aparut motocultoarele, utilaje de mare ajutor, care participa la indeplinirea sarcinilor agricole, usurand foarte mult munca gradinarilor.

In mare, exista doua tipuri de motocultoare: cele cu motorul in spatele dintilor de arat si cele cu motorul in fata. Daca, in cazul primelor, motocultorul trebuie impins si ghidat manual, pentru cele cu dintii in spate acest lucru se face prin “conducerea” motoutilajului, la fel ca in cazul unui tractor. Acest lucru este posibil prin directionarea cu ajutorul unor roti motocultor, disponibile pe www.generalmotor.ro, care ajuta la ghidarea si deplasarea utilajului in directia dorita.

Ce se intampla insa atunci cand rotile unui astfel de aparat se defecteaza? Exista mai multe motive pentru care acestea nu mai functioneaza corect, insa un singur lucru este clar: va trebui sa iti achizitionezi altele noi! Pentru acest lucru, apeleaza la specialistii de la generalmotor.ro, care iti vor veni indata in ajutor cu modele variate de roti motocultor, dar si alte piese, accesorii, echipamente si chiar motoutilaje noi si complete!

In schimb, cele mai multe motocultivatoare cu dintii in fata nu au roti, produsele din aceasta categorie denumindu-se si motosape. Acestea trebuie impinse manual, fiind potrivite pentru tipurile moi de sol, fara continut ridicat de argila, pentru prasit si alte sarcini mai usoare.

Daca intampini dificultati la deplasarea utilajului, problemele pot fi atat din cauza rotilor, cat si din pricina curelei de transmisie, a ambreiajului sau a altor defectiuni. De aceea, primul pas este verificarea acestor piese, pentru a vedea daca sunt uzate sau stricate. Daca, spre exemplu, cureaua este functionala, verifica cu atentie cablul de ambreiaj pentru a vedea daca produce tensiune.

De asemenea, uneori se poate imtampla ca rotile de motocultor sa nu functioneze corect din cauza jantelor indoite sau a unui butuc stramb. Acest lucru se poate intampla destul de des, mai ales daca lucrezi in sezonul rece sau daca terenul este accidentat si cu multe pietre.

In functie de modelul utilajului, va trebui sa schimbi rotile de motocultor. In cele mai multe cazuri, aceasta operatiune este una simpla, care poate fi realizata fara unelte complicate. Cu toate acestea, daca rotile sunt blocate, fie de la murdaria acumulata, fie din cauza nefolosirii de o lunga perioada de timp, este indicat sa utilizezi un lubrifiant. Unge cat de mult poti in zona surubului de prindere si lasa pentru o zi sau doua sa actioneze, dupa care incearca din nou.

Avand in vedere ca rotile sunt punctul de contact cu solul, adesea accidentat, este si normal ca acestea sa se uzeze mai repede. Tocmai din acest motiv, este recomandat sa ai mereu o pereche de roti de motocultor de rezerva, pentru a-ti continua cat mai repede lucrul. Intra pe generalmotor.ro, descopera ofertele, alege-ti modelul potrivit de roti motocultor si comanda online!