Ce este Digital Marketing sau Online Marketing?

Cu siguranta ai auzit deja despre  digital marketing si social media – sau marketing online – chiar ca exista agentii de marketing digital, dar nu iti este clar care este diferenta cu marketingul „normal” sau traditional. Vezi detalii despre preturi si oferte pe beintop.ro.

Mai jos, va oferim o explicatie a conceptului.
Marketingul digital se numesc si canale si platforme digitale, fie ca este vorba de anunturi in motoarele de cautare, social media, e-mail, pagini web, printre altele, care sunt utilizate pentru a transmite un mesaj si pentru a intra in legatura cu clientii sau potentialii clienti.
Asa cum tehnologia se schimba, la fel si strategiile de comunicare si in cadrul lor strategiile de marketing.

Realitatea este ca, comparativ cu acum 12 ani, consumatorii petrec de doua ori mai mult timp pe internet. Asadar, obiceiurile de cumparaturi s-au schimbat si, ca urmare, marketingul traditional nu mai este la fel de eficient ca inainte. Nu inseamna ca nu functioneaza, pur si simplu trebuie sa te adaptezi la ceea ce prefera publicul.

Am dori sa adaugam ca marketingul digital nu este un substitut de marketingul traditional, pur si simplu au functii si roluri diferite. O campanie publicitara poate include ambele tipuri de marketing sau doar una.

Marketingul in era 3.0 se refera la conectarea publicului la locul potrivit la momentul potrivit cu subiectul care ii intereseaza.

 

Evolutia marketingului digital

Marketing online s-a nascut cu primele pagini WEB care au fost numite web 1.0

La acel moment comunicarea a fost unilaterala, adica informatiile erau disponibile utilizatorilor, dar creatorii paginilor si agentii de publicitate aveau inca controlul asupra informatiilor- au decis ca acestea au fost facute cunoscute si ca au fost puse la dispozitia utilizatorului. In acea era a marketingului digital, conceptul se referea aproape in intregime la publicitatea unilaterala pe internet.

O limitare a Web 1.0 a fost despre faptul ca puteai avea doar o caseta de prezentare de informatii pentru clienti, fie ca un catalog de servicii sau numai informatii despre afacerea dumneavoastra. Desi aceasta a fost deja o mare oportunitate datorita acoperirii universale pe care a oferit-o.

De asemenea, a avut si alte avantaje, cum ar fi posibilitatea de a actualiza continutul, de a combina imaginile cu textele si mai tarziu a aparut continut multimedia, dar inca axat pe comunicarea unirectionala.

Practic webmasterul a creat si publicat un anumit continut pe Internet, oamenii l-au putut accesa, dar a fost continut static, utilizatorii de Internet nu au putut interactiona, modifica sau partaja.

Cu marea dezvoltare tehnologica am ajuns la urmatorul nivel pe internet si s-a nascut web 2.0 si marketing 2.0.

Internetul a trecut de la a fi doar o retea de cautare de informatii in care doar unii isi puteau publica informatiile, la a contine comunitati in care era usor posibil ca toata lumea sa participe. Au aparut diferite tipuri de site-uri web unde puteai face schimb de orice tip de material, indiferent daca erau texte, imagini, audio, videoclipuri, printre altele.

Caracteristica principala a acestui web 2.0 este ca, comunicarea a incetat sa mai fie unilaterala pentru a da nastere la bilateralitate, adica publicul nu numai ca a mai primit mesajul, ci a si raspuns.