Informatii utile despre masinile care evacueaza fum alb

Autovehiculele trag un semnal de alarma cu privire la existenta unei eventuale probleme si dupa culoarea fumului provenit de la sistemul de evacuare.

Autovehiculele trag un semnal de alarma cu privire la existenta unei eventuale probleme si dupa culoarea fumului provenit de la sistemul de evacuare. Aceasta situatie poate fi rezultatul mai multor cauze pe care vom incerca sa le prezentam in articolul nostru, in speranta ca vom veni ajutorul dumneavoastra in conditiile in care va veti afla intr-o situatie similara.

Semnificatia fumului alb la autoturism

Fumul de la nivelul sistemului de evacuare este rezultatul formarii condensului. Aparitia fumului alb poate fi un semnal de alarma pentru o disfunctionalitate ce necesita atentie imediata, sau nu, diferenta facand-o „grosimea” fumului.

Referitor la consistenta acestuia, exista ipoteza unui fum „subtire”, de genul vaporilor, care nu are nicio cauza importanta din punct de vedere tehnic, acesta fiind un fenomen trecator, dar si ipoteza nefericita a existentei fumului „gros”, situatie care va necesita atentia dumneavoastra imediata.

Aparitia fumului gros este rezultatul unei disfunctionalitati a sistemului de racire a motorului, care poate conduce la un intreg lant de probleme, precum chiulasa distrusa sau blocul motor spart, ipoteze care vor face o gaura consistenta in bugetul dumneavoastra.

In situatia in care va identificati cu cele prezentate in articolul nostru, va recomandam sa nu amanati vizita la un atelier service, orice pierdere de lichid de racire, de exemplu, putand crea daune autovehiculului dumneavoastra.

Fum alb benzina vs fum alb diesel. Nu o sa fie mari diferente pentru ca problema care cauzeaza fumul este aceeasi la ambele, astfel carburantul nu are mare importanta in cazul unei astfel de defectiuni.

Ipoteze privind cauzele evacuarii fumului alb la autovehicul

 

  • existenta unei disfunctionalitati la nivelul injectoarelor sau la pompa de injectie – in cazul in care detineti un autovehicul alimentat cu motorina si va aflati in situatia observarii fumului alb evacuat, va recomandam verificarea pompei de injectie si a injectoarelor. Recomandarea noastra este de a efectua aceasta operatiune intr-un service, situatia fiind destul de delicata si necesitand ochiul avizat al unui specialist. De asemenea, recomandam efectuarea verificarii de urgenta, orice amanare crescand riscul aparitiei unor daune considerabile, precum disfunctionalitati la nivelul pompei de carburant, cilindrilor, garnituri in neregula, precum si potentiale crapaturi la nivelul blocului motor;
  • existenta de scurgeri ale lichidului de racire – aceasta situatie poate avea ca efect evacuarea de fum de culoarea alba atunci cand antigelul / apa intra in cilindri, ca si rezultat al incalzirii extreme a motorului; ulterior, garniturile vor ceda si vor fi arse. In eventualitatea in care autovehicului nu detine lichid de racire, acesta se va incalzi exagerat, aparand fumul de culoare alba;
  • alt gen de situatii – se poate lua in calcul ipoteza existentei unei probleme la nivelul cilindrilor, chiulasei, filtrului de combustibil, la nivelul motorului (fisura sau eventualitatea infundarii acestuia), situatii in care cantitatea de fum alb va fi considerabila, pretul schimbarii pieselor in cauza fiind destul de mare. Situatia creata nu da ragaz amanarii interventiei; de asemenea, nu exista solutii de remediere a problemei pe termen scurt. Riscul agravarii problemei creste, implicand un efort financiar consistent din partea dumneavoastra.

Modalitati de remediere a cauzelor aparitiei fumului de culoare alba la autovehicul

Vom incerca, in continuarea, sa va punem la dispozitie etapele care trebuie urmate in vederea remedierii aspectelor care genereaza aparitia fumului alb la autoturismul dumneavoastra, recomandandu-va, ca si pana acum, sa lasati personalul specializat sa se ocupe de masina dumneavoastra, in vederea intampinarii unor alte probleme mai grave.

Verificarea garniturii de admisie

  • Verificarea garniturii de admisie este prima etapa care trebuie intreprinsa in vederea identificarii cauzelor care genereaza aparitia fumului alb la nivelul sistemului de evacuare al autoturismului. La interior se va identifica garnitura care are rolul etanseizarii galeriei de admisie cu chiulasa, piese care au ca obiectiv distributia amestecului combustiei si a lichidului de racire la nivelul orificiului de admisie. Porturile sunt localizate la capatul cilindrilor. Orice disfunctionalitate va genera accesul lichidului de racire la nivelul camerei de combustie, rezultatul fiind fumul de culoare alba. Acesta este motivul pentru care, in vederea edificarii, se va proceda la demontarea galeriei de admisie in scopul vizualizarii gerniturii de admisie. Orice scurgere sau urma de rugina identificata conduce la localizarea sursei disfunctionalitatii in sine.
  • Cea de-a doua etapa ce se recomanda a fi intreprinsa in vederea identificarii sursei problemei dumneavoastra este examinarea garniturii de chiulasa, in conditiile in care ati constatat functionalitatea garniturii de admisie. Aici vorbim de componenta masinii dumneavoastra care indeplineste rolul de sigilare a capului cilindrului, in vederea impiedicarii lichidului de racire sa ajunga la acesta; orice scurgere sau deteriorare la acest nivel permite lichidului de racire sa aiba acces, generandu-se fumul alb la esapament.
  • Identificarea unei fisuri la nivelul capului cilindrului – ca si componenta, capul cilindrului poate fi victima ruperii in conditiile existentei unor valori termice ridicate. Deteriorarea sau spargerea acestei piese necesita inlocuirea ei obligatorie.