Echilibrarea rotilor – O anvelopa pentru masina este un produs tehnic complex format dintr-un numar mare de elemente si compusi din cauciuc diferiti, precum si din otel, materiale textile si materiale sintetice. Prin urmare, la fabricarea anvelopelor este destul de dificila distribuirea uniforma a componentelor structurii carcasei anvelopelor, ceea ce duce inevitabil la aparitia unor locuri „grele” pe banda de rulare, precum si pe peretele lateral. In plus, discul are o gaura pentru supapa, care la randul sau are propria greutate. De asemenea, tehnologia turnarii foilor nu permite realizarea unei greutati egale pe intreaga circumferinta a foii.
Daca roata este dezechilibrata, aceasta va provoca vibratii la pornirea masinii, in special la viteze de 80-120 km / h. Drept urmare, confortul se deterioreaza, sarcina componentelor suspensiei vehiculului creste semnificativ, anvelopa se uzeaza inegal si se defecteaza prematur. Cele mai bune servicii de vulcanizare se fac in service roti si nu in regie proprie, deci daca masina ta are pana, chiar daca ai un chit de reparatii, primul drum tot la specialisti ar trebui sa fie.
Cum este echilibrata rotile?
Masina intra in lift. Rotile sunt indepartate si spalate si apoi inspectate pe echipamente speciale concepute pentru a elimina dezechilibrele dinamice. Este foarte bine daca unitatea permite echilibrarea rotilor, tinand cont de elementele rotative – butuci, discuri etc. – tolerante la fabrica. In cele din urma, rotile sunt montate pe masina. In acest caz, forta de strangere a elementelor de fixare poate fi reglata cu o cheie dinamometrica. Aceasta este cea mai comuna schema.
Echipamentele moderne pentru montarea anvelopelor si diagnosticarea tehnica va permit sa combinati acest proces important cu o serie de alte operatiuni auxiliare tehnice. Poti oricand sa mergi la o vulcanizare camion si poti sa rezolvi problema cat mai repede. De obicei nu dureaza deloc mult sa iti vulcanizezi rotile si vei obtine rezultate foarte bune mai ales anvelopele sunt in stare extrem de buna.
Vulcanizarea anvelopelor
Un fel de reparare a anvelopelor atunci cand exista diverse avarii. Diferenta dintre vulcanizarea la rece si la cald. Vulcanizarea la rece este legarea a doua materiale (in acest caz piese din cauciuc) fara tratament termic. Vulcanizarea la cald difera de vulcanizarea la rece prin faptul ca materialele se leaga la temperaturi ridicate. Pentru acest tip de reparatii, cum ar fi poate fi consumat ca un „cauciuc brut” – un amestec vascos, din plastic, care se transforma intr-un adevarat cauciuc in timpul procesului de vulcanizare si repara daunele.
Poti gasi oricand o vulcanizare camioane non stop si vei obtine cele mai bune rezultate. Poti merge oricand ai nevoie, indiferent de ora si iti vei putea continua nestingherit drumul. Pe de alta parte, chiar daca tu crezi ca rotile tale nu au nimic, este posibil sa ai surprize neplacute chiar atunci cand te astepti cel mai putin, deci nu te culca pe ureche ca atunci cand ai nevoie de vulcanizare poti umfla rotile periodic si ai scapat, pentru ca drumurile tale se vor transforma in cele mai stresante experiente.