Lumea marketingului digital a prins tot mai mult contur în ultimii ani datorită progreselor incredibil de mari realizate atât de dezvoltatorii web cât și de dorințele și managementul bun pe care unii proprietari de magazine online l-au avut și aplicat asupra propriei strategii de business. Felul în care au decurs ultimii 10 ani arată clar faptul că online-ul este mai mult decât un moft simpatic și mai puțin util, așa cum era văzut de unii. S-a dovedit un instrument de vânzare extrem de rentabil dar în același timp și o zonă bună de investiții. Desigur miile de ore alocate dezvoltării IT de către diverse conglomerate și corporații IT au transformat magazinele online actuale în instrumente de business intuitive, funcționale la randament ridicat cu caracteristici și atribute la care până nu de mult managerii de magazine online dar și clienții doar visau.
Desigur că dincolo de elementele tehnice de cod și programare apar în discuție subiecte care o bună bucată de timp au fost chiar neglijate din varii motive. Un bun exemplu în acest sens este Arhitectura SEO. Nu mulți sunt cei care în trecut au ales să-și investească timpul în optimizare SEO pentru o prezență mai bună și mai eficientă în motoarele de căutare. O explicație în acest sens poate fi dată și de faptul că în SEO rezultatele nu apar niciodată imediat generând o satisfacție să zicem mai mică de exemplu decât o conversie PPC. Cu toate acestea pe termen lung rezultatele sunt cât se poate de semnificative pentru performanțele site-ului web.
Acest lucru a fost înțeles destul de bine de unii iar în prezent căutări în Google precum agenție SEO București aduce rezultate pertinente în rândul agențiilor ce au în portofoliu acest tip de activitate. Pe de altă parte marketingul digital înseamnă de foarte multe ori îmbinarea mai multor arii de expertiză printre care marketing tradițional, vânzări, analiza de risc, statistică și dezvoltare. Advertorial SEO ajunge să fie un element de marketing extrem de căutat și în continuare, deoarece randamentul și importanța strategiei SEO rămâne extrem de importantă mai ales pentru un site de curând apărut fie el de e-commerce sau nu.
E clar că atunci când vine vorba de job-uri ale viitorului putem include fără discuție marketingul online și e-commerce. De reținut este faptul că lucrurile vor evolua destul de mult și în continuare iar viitorul digital aparține doar celor puternici care au capacitatea de adaptare rapidă.